Wednesday, December 18, 2013

Simpul Satu *11/12/13*

Assalamualaikum wbt.

Terasa sudah lama tidak menulis. Niat membuka laptop adalah untuk menulis, namun untuk ke sekian kalinya masih jua terbengkalai. Aish. Mood tidak mahu bekerjasama dengan baik dengan jari-jari ini. Hari ini saya gagah kan jua untuk menaip entri simpul satu ini. Ini lah entri kurang rajin nama nya. Semua cerita simpul satu dalam satu entri. Fuh~ 

1. Cuti Kerja.

Ya. Saya dalam mood cuti kerja. Setelah berpenat lelah di perantauan, memang seronok dapat pulang ke pangkuan keluarga. Cuti saya bermula daripada pertengahan bulan November hingga akhir bulan Disember. Namun, yang sedihnya saya harus pulang beberapa hari sebelum kembali bertugas. Tarikhnya pula jatuh pada hari kelahiran saya. Sungguh sedih kerana tidak dapat meraikannya bersama keluarga. Saya harus pulang untuk mesyuarat dan memenuhi jadual bertugas saya. Ini lah pengorbanan namanya. Walaupun kecil, namun ia besar bagi hidup saya kerana tahun-tahun mendatang juga akan seperti ini jua. Sabarlah duhai hati.

2. Kenduri Kahwin.

Memang berderet-deret jemputan kahwin. Yang lucunya, 3 jemputan adalah pada hari yang sama. Dua jemputan insya Allah mampu dipenuhi, namun, satu jemputan lagi, hanya dalam mimpi kerana berlainan negeri. Aduhai, dan ketiga-tiga mereka adalah daripada kelas yang sama. Haha. Memang terbaik lah mereka. Sehati, sejiwa, seia, sekata. =) Alhamdulillah. Nanti terubat rindu dengan rakan-rakan sepengajian. Kenduri pada minggu seterusnya adalah di rumah keluarga angkat. Ya, mereka yang dianggap seperti keluarga sendiri. Beria-ria mereka meminta saya datang. Si pengantin sudah beberapa kali memberi pesanan. Yang lain pula juga berharap saya datang. Memang saya harus datang walaupun saya boleh untuk tidak datang. Namun, kerana kasih sayang, saya datang walaupun dengan hati yang hanya Tuhan yang tahu. Saya datang untuk memenuhi satu permintaan satu ketika dahulu. Untuk kali pertama, mungkin juga itu yang terakhir. Biar masa menentukan segalanya. 

3.  Jalan-jalan.

Saya hanya dapat menghabiskan masa di Kuala Lumpur dan Insya Allah di Kelantan selama seminggu. Kedua-dua negeri ini lah menjadi destinasi saya yang paling kerap berbanding negeri lain. Kelantan, tunggu kedatangan saya esok!


* Mood lari pada tarikh entri tersebut harus di publish. Jadi, layan sahaja walaupun tarikh berbeza. Hehe.



No comments:

Post a Comment