Thursday, December 20, 2012

EP2 : Inspirasi Abang

Assalamualaikum w.b.t

Wanita, jangan terlalu asyik berada dalam kelompokmu sendiri. Sesekali cuba kita ambil pandangan daripada lelaki tentang kaum kita. 

-Inspirasi Abang-

1. Facebook
"Jarang nak jumpa wanita yang tidak menceritakan masalahnya di facebook misalnya hal rumahtangga dan sebagainya. Kalau ada pun, satu dalam seribu. Kalau ada memang "tabik" lah."
"Perempuan suka post gambar masakan yang 'biasa-biasa'. Padahal letak atas suratkhabar jer. Lainlah kalau plating ala masterchef. Tak pun letak resepi sekali. Baru ada manfaatnya."
2. Ilmu 
"Orang perempuan sekarang jarang yang taat dengan suami macam isteri zaman dulu-dulu sebab mereka ada ilmu. Mereka lebih open-minded."

* Ini pandangan mereka pada kita. Jangan cepat melatah. Ada kebenaran juga kata-kata mereka. Kita kena berfikir dahulu sebelum bertindak. Biar sesuatu yang datang daripada diri kita bermanfaat untuk orang lain. Ilmu yang kita peroleh jangan sesekali disalahguna. Kita belajar sesuatu untuk memastikan kita faham perkara tersebut dan tidak sewenang-wenangnya dimanipulasikan oleh orang lain. Bukan digunakan untuk menunjukkan kita hebat.

1. "Kata-kata inspirasi" daripada abang inilah yang menjadi guideline untuk saya perbaiki diri. 
2. Apa kata wanita tentang lelaki?

No comments:

Post a Comment