Saturday, June 22, 2013

Selamat Datang Sayang..

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah. Akhirnya selamat dua orang baby lahir ke dunia. Sepasang pula. Bukan kembar, tetapi berbeza ibu ayah. Baby pertama yang lahir adalah baby girl kepada abang dan kakak ipar. Baby boy pula baby kepada kakak angkat saya dan suaminya. Wah, meriah betul bulan Jun ini. Mengikut pengiraan doktor, kedua-dua baby ini keluar melihat dunia pada hujung bulan Jun. Selang sehari sahaja antara mereka berdua. Namun, perancangan Allah swt lebih baik. =)

Baby girl yang lahir 14/6/2013 sudah pun diberi nama, Nur Dhia Alisha yang bermaksud cahaya yang dilindungi Allah. Wah, indah sungguh nama itu. Babah dan ibunya memanggilnya Alisha. Sungguh comel dan berat baby ini. Mana tidaknya, 3.36 kg beratnya. Tidak sabar menanti waktu untuk memeluk dan mencium Alisha. Oh, sebelum terlupa, nama ini di beri kerana ibunya meminati pelakon Adi Putra. Masih ingat drama Tentang Dhia yang popular itu? Haha. Disitu lah nama Dhia boleh muncul kerana itu lah nama heroin yang paling sedap. Kelakar betul. Alisha adalah anugerah terindah kerana pada tarikh kelahirannya jatuh pada Hari Bapa. Sudah 9 hari umur Alisha.

Baby boy  pula lahir semalam pada 21/6/2013. Namanya masih tiada. Beratnya 3.08 kg. Baru 2 hari usianya. Tembam juga pipinya. Sudah menjadi kebiasaan, baby yang baru lahir mempunyai pipi tembam. Haha. Nanti habislah pipi kamu dikerjakan oleh dua orang kakakmu yang nakal itu. 

Semoga kamu berdua jadi anak yang soleh dan solehah. Maaf baby kerana tidak dapat memeluk dan mencium lagi. Jarak memisahkan kita sayang. Selamat Datang Sayang. Tunggu hadiah daripada mak cik mu ini. ;-)



1. Hadiah untuk baby boy hanya menanti untuk sampai ke rumah. Hadiah untuk baby Alisha, tunggu kedatangan mak cik mu ini ke rumah mu. ;-)

2. Terasa segala nama anak yang saya dah simpan untuk anak saya, telah digunakan satu persatu oleh family. Oh, bakal baby saya, harap ayahnya sudi memberi nama terindah buatnya. =)

No comments:

Post a Comment