Sunday, November 27, 2011

Soldadu Ilahi..



sumber: google.com


Subhanallah. Semoga Allah mengurniakan keluarga seindah ceritera cinta ini. Amin~

Inilah harapanku selesai membaca sebuah cerpen.

 Aicha 
karya Hilal Asyraf.

permulaan hingga pengakhiran ceritanya membuatkan mata ini menakung air jernih.
Mampukah aku menjadi seindah lakaran pena yang menari itu..


Ya Allah..telah tertulis rapi kisah perjalanan hidupku di Luh Mahfuz..
Namun, 
dengan rendah hati dan lunak suara..


Ya Allah..
Aku memohon agar dikurniakan suami yang soleh, yang mampu menjadi imamku, menjadi tonggak keluarga yang bakal terbina
yang apabila aku memandangnya, lantas aku teringatkan-MU
Ya Allah..
Kurniakanku seorang lelaki yang sudi menghapus air mata ku, mengucup keningku, menghembus semangat
tatkala aku terjatuh, lemah..

Ya Allah..
Bantulah aku untuk menjadi wanita solehah, menjadi soldadu Ilahi dalam rumah tangga kami,
menjadi sayap kiri perjuangannya
Ya Allah..
Kurniakanlah aku ilmu yang bermanfaat agar aku bisa mendidik putera-puteri pejuang Islam
yang bakal aku lahirkan dengan izin-MU..

Ya Allah..
Ciptalah ketenangan dalam keluarga yang terbina
bahagia, ceria
kerana bermula dengan redha-NYA..

No comments:

Post a Comment