Sunday, August 19, 2012

Cerita 1 Syawal 1433H

Assalamualaikum w.b.t

* Sedih
* Gembira
* Penat
* Teruja

Itulah 4 perencah rasa 1 Syawal.

-Sedih-

Pagi 1 Syawal terasa sedih mengenangkan beraya tanpa kakak di sisi. Apabila terjaga daripada tidur, air mata ini mencurah-curah turun. Sayunya hati ini. Ku lihat tergantung sepasang kurung biru di dalam almari.

-Gembira-

Sedang asyik bersiap-siap, tiba-tiba terlihat sebuah kereta masuk di perkarangan rumah. Keluarga abang sudah sampai. Seronok menyambut kepulangan mereka.

Selepas kesemuanya berkumpul, sesi bergambar bermula. Itulah acara wajib bagi setiap keluarga di pagi raya. Kali ini agak teruja sebab masing-masing seronok bergambar. Peace!

Sanak-saudara tidak putus-putus datang ke rumah. Namun, kami sempat curi-curi beraya. Dari pagi sehingga petang mood beraya. Ini satu rekod luar biasa bagi saya.

-Penat-

Penat sungguh melayan tetamu yang datang. Urusan dapur satu kemestian untuk dilangsaikan. Aduh! Tidur awal malam ini.

Tertidur di kerusi sementara menanti untuk keluar berhari raya.

-Teruja-

Adik membawa perkhabaran seorang penulis novel kenalannya ingin datang ke rumah. Aduhai..semangat betul dia. Saya pun turut teruja. Berjangkit dengan dia agaknya.

Teruja ingin meneruskan Aidilfitri keesokannya..:)


1. Selamat Hari Raya buat semua.
2. Doakan saya dapat menikmati suasana hari raya di suatu tempat. Itulah impian saya.
3. Berbalas kunjungan dengan teman saya itu. Mahal rupanya harga sepatah kata.

No comments:

Post a Comment