Saturday, September 8, 2012

Selangkah Ke Hadapan

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah. syukur. syukur. syukur. Hanya itu yang dapat saya luahkan. Saya sangat gembira kerana saya hampir ke arah itu. Berbuat satu kebaikan adalah sangat sukar kerana pelbagai penghalang yang tiba. Tahniah buat diri saya kerana saya berani untuk selangkah ke hadapan.

Allah takdirkan saya melangkah ke tempat itu. Saya keliru. Namun, ketika Allah mengizinkan saya mengalami kembali saat itu, saya sebak dan hampir menangis. Saya terharu dengan keyakinan yang telah Allah hadirkan dalam diri saya. Ya Allah, jika mak cik itu tiada disitu, saya rasa air mata ini tertumpah jua. Terima kasih mak cik sudi melayan permintaan saya. Allah takdirkan mak cik memenuhi hasrat saya. Saya terasa ingin memeluk mak cik. Ya Allah, indahnya hidayah dari-MU. 

Kerana hasrat saya tercapai, saya telah menghadiahi teman-teman saya hadiah istimewa. Saya gembira melihat kecerian mereka menerima hadiah yang tidak seberapa daripada saya. Tiada yang lebih bernilai daripada indahnya mengalami hari ini. 

Saya ingin mara selangkah lagi. Itulah kemuncaknya. Doakan saya.

1) Semoga saya istiqomah.
2) Saya tidak sabar menunggu saat itu.
3) Saya sebak.

No comments:

Post a Comment